14 June 2009

I've Been Tagged (1st)


Assalamu'alaikum

Alhamdulillah, masih diberi nikmaat hidup oleh Allah untuk terus berkhidmat untuk-Nya..

Ni tag pertama yang saya terima. Tak tau lah 'tag' ni apa sebenarnya, hentam saja lah.. Dah lama dah ditag ni sebenarnya, baru nak buat.. Sorry, mynn..!

1)Bekas kekasih saya adalah..
- Setakat ni takde lagi yg dah jadi 'bekas'.. Sume kekasih saya masih still jadi kekasih saya.. Guess who..?

2)Saya sedang mendengar..
- Adik Ansor jerit dari dapur kat adik Sobirah yg ada di ruang tamu: "Sobirah, basuh pinggan.."
- Dia jerit lagi : "Sobirah, susah sangat ke?"
- Sobirah jawab: "Tengah gosok baju.."
(pastu diorang tak jerit2 dah..huhu..)

3)Mungkin saya patut..
...siapkan jugak tag ni, sian kat mynn.. (Sorry again, mynn..)

4)Saya suka..
...berukhuwwah..

5)Sahabat-sahabat saya...
...sume sayang kat saya..! (jo lo ko?)

6)Saya tak paham..
..tag2 ni apa sebenarnya...?

7)Saya kehilangan..
...idea nak jawab camne soklan ni..

8)Ramai yang berkata..
...kata.

10)Cinta itu adalah..
...cahaya sanubari, kurniaan Tuhan, fitrah insani... (ada sejarah hitam di sebalik lagu ni..huhu.. mynn takkan tak tau?)

11)Di suatu tempat, seseorang sedang..
...berhempas pulas menyiapkan tag dari sahabatnya (sape lah ni ye?)

12)Saya akan cuba..
...jugak siapkan tag ni..

13)Ayat SELAMANYA membawa maksud..
...everlasting (teringat plak kat pasaraya Everlasting kat KKB..huhu)

14)Telefon bimbit saya..
...jenama Nokia 6300

15)Bile saya terjaga..
...saya sokmo lupa baca doa bangun tidur.

16)Saya paling meluat..
...dengan org bercouple sebelum kawin.. (iiee..memang takleh terima..! Na'uzubillahi min zalik..)

17)Pesta/parti adalah..

....party in english.

18)Haiwan yang paling comel penah saya temui..
...adalah anak kambing (buang tebiat ke truelovehunter ni..)

19)Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah..
...6 tahun ke bawah.. (best, sokmo ikut ayah g surau..mse baca doa, duk ats riba ayah, syoknya!)

20)Hari ini..
...hari ahad.

21)Malam ini saya akan..
...tido (percayalah!)

22)Esok pula saya akan..
...tido lagi (bila tiba larut malam lah ye..)

23)Saya betul2 inginkan..

...hadiah bantal yg comel tu dari sesiapa yg sudi bagi kat saya. (ala, bantal bentuk love, yg lembut tu)

24)Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini..
...muka ngantuk sangat...tdo kul 4.30pagi. (tapi kuatkan diri jugak untuk masak sarapan pagi)

25)Pusat membeli belah atau arked permainan..
...pilihan saya adalah Mydin!

26)Makanan barat atau jepun..
...ni suruh choose or sambung ayat? (disebabkan mengelirukan, so abaikan..huhu)

27)Bilik yang terang atau gelap..
...juga mengelirukan, abaikan..

28)Makanan segera adalah..
...cekedis. (bhsa kampung)

29)Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang..

... pondok-pondok..! (tengah tengok rancangan pondok2 ni..huhu)

30)Siapa yang anda ingin tag..

-none

Sekadar renungan dan aplikasi bersama:
Sesungguhnya menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri, sebagaimana sabda Nabi s.a.w.:

"Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka, Allah akan menunaikan hajatnya…"
(Riwayat Muslim)


~MEMBURU CINTA HAQIQI~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...