03 March 2011

Posting Oh Posting.. (Part 2)

Bismillahirrahmanirrahim..

Kini saya berada di ruang tamu rumah sewa UIA, no. 20, Taman Seberang Permai 2, ditinggalkan keseorangan oleh 2 orang housemates saya. Hanya desiran angin kipas dan suara cengkerik yang setia menemani. Sesekali terdengar bunyi cicak yang tidak menyenangkan. Yang lain masih berada di hospital. Syif petang. Puas sudah merayu supaya tidak ditinggalkan, namun segalanya hanya tinggal kekecewaan (bermadah pujangga lah pulak) huhu..

Erm..kita tinggalkan dulu kisah sedih di atas.. Sekarang nak sambung kongsi pengalaman posting di HoSHAS untuk sem ni..

Hari ni merupakan hari ke-4 saya posting di wad paediatrik (Melor 1). Hmm..rasanya hari ni lagi kurang kerja berbanding semalam. Tapi hari ni dapat satu pengalaman baru.. Tadi staff nurse mintak tolong saya hantarkan sorang pesakit kanak-kanak ni pergi unit fisioterapi (UP). Umurnya baru 2 tahun setengah. Perempuan. Menariknya, berat budak ni dah mencecah 32kg dah dengan umurnya yang masih sangat kecil. Muda. Dah sampai tahap obesiti dah. Sofea namanya. Secomel tuannya.

Saya ingat nak bawak Sofea naik wheelchair, kesian pulak dia nak jalan jauh. Tapi dia menangis je, tak nak naik wheelchair..dia nak jalan kaki je..nak pergi kedai katanya..huhu.. Terpaksalah saya dan ibunya pun jalan slow ikut kelajuan Sofea jugak..=) Sepanjang perjalanan dia menangis dan merengek. Sampai je kat UP, dia tak nak masuk pulak..nak jumpa ayah dia lah..nak pergi taman lah.. Team physiotherapist tu pun bawak lah dia pergi main kat taman sebelah UP tu. Bagi main bola. Trampolin (tak pasti ejaan betul ke tak), yang main lompat-lompat tu, tapi dia tak nak main pun. Sofea main lah bola je diselangi jalan-jalan dan tak kurang jugak nangis-nangis..=) Yang banyak mainnya saya tengok pelajar-pelajar fisioterapi tahun akhir kat situ..terbalik code lah pulak.. Saya just jadi pemerhati je..=)

Bila dah habis exercise je, kena timbang berat Sofea. Belum sempat nak timbang berat Sofea, dia dah keluar dah. Terpaksalah bawak penimbang yang sekali dengan pengukur tinggi tu kat Sofea di luar..huhu.. Macam-macam.. Bila dah selesai semua, kami pun pulang lah ke wad balik sebagaimana pergi tadi. faham-faham jelah ye..=)

Thanks to Sofea, saya dapat menjejakkan kaki ke UP HoSHAS buat pertama kalinya..^_^

Erm.. Sementara tunggu saat-saat akhir habis syif, saya, Ang n Nurul main-main dengan Aqram, Syafiq n Humairah. Amik gambar dengan diorang. Manja betul Aqram. Masa nak balik dah, saya secara tak sengaja, sakitkan tangan Aqram kat bahagian bekas tempat branulla dia. Apa lagi, meraung-raung lah dia dibuatnya, tambah pulak dengan suara dia yang memang dah nyaring tu. Pujuk punya pujuk, reda dah Aqram..siap nak ikut kami balik rumah lagi..huhu..

Ok lah.. Untuk entri kali ni, setakat tu je dulu. Moral of the stories, jagalah pemakanan adik-adik kita, anak-anak kita..jangan sampai jadi obese..banyak complication nya nanti..okkey?

Ok, jumpa lagi di entri seterusnya.. Daa..^_^

~MEMBURU CINTA HAQIQI~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...